Press "Enter" to skip to content

FlyDubai 737-800 Crash On Approach In Rostov-On-Don, Russia Kills All 62 On Board

Last updated on July 18, 2019

A Boeing 737-800 operated by United Arab Emirates low cost carrier FlyDubai crashed while attempting to land at Rostov-On-Don in southern Russia this Saturday March 19th 2016. The aircraft had departed Dubai six hours earlier with 55 passengers and 7 crews on board. Operating as Flight 981, the 737-800 first aborted its landing while 6.7 km short of Rostov On Don Airport Runway 22, visibly due to gusts of wind approaching 67 km/hr.  At this juncture it appears that the aircraft was put on holding pattern nearby for close to two hours before pilots began to re-initiate another landing attempt. During the same time, another aircraft that had aborted two landings had already been diverted to Krasnodar. This second attempt to land failed tragically when the FlyDubai aircraft plummeted suddenly towards the ground from an altitude of 3,975 ft at about 5.6 km short of the runway.

Flydubay is, together with its most famous sibling Emirates Airways one of two airlines fully owned by the United Arab Emirates government. Both carriers have operated as completely seperate entities, even though there were some mutually managed operations segments early in the low cost’s beginning. The carrier which currently operates a fleet of 49 Boeing 737-800 had started operation in 2008 following a $3.74 billion order for 50 Boeing 737-800 with Boeing at that year’s Farnborough Air Show. A subsequent order at the January 2014 Dubai Air Show will position the carrier as the operator of another 11 Boeing 737-800 augmented by up to 75 Boeing 737 MAX 8. Opening the Rostov-On-Don route took place in 2013. The aircraft involved was registered as A6-FDN and was carrying 55, mostly Russian nationals passengers along with 7 crews. It had been delivered January 19th 2011 brand new and was later re-configured into a 12 business and 162 coach seating configuration.

sources: aviation safety network , Los Angeles Times, Wikipedia

Comments are closed.